Luc zingt Jules en Wim
Dit concert is een samenwerking van de Korenwinde met Podium de Vlam.
Luc zingt Jules en Wim
Een hernieuwde kennismaking met twee vertolkers van het Nederlandse luisterlied die het verdienen om niet vergeten te worden. De zeggingskracht van de liedjes van Jules de Corte is onverminderd sterk. Zijn taligheid is rijk en scherp en kan moeiteloos op de wereld van vandaag betrokken worden. Luc Runderkamp en Kees van Zantwijk eren Jules in een programma waarin zij hem verbinden met tijdgenoot Wim Sonneveld die als amuseur ook een plek heeft in ons collectief geheugen.
Laatbloeier Luc Runderkamp groeide als zanger via succesvolle deelnames aan het Ouderen Songfestival naar optredens in verzorgingshuizen waar hij wekelijks het geheugen van bewoners stimuleert met uitvoeringen van bekende en verborgen parels uit onze muziekgeschiedenis. In 2024 kwam zijn debuutalbum uit: ‘Luc zingt voor haar’ en vond hij ook de weg naar andere podia.
Kees van Zantwijk is als pianist klassiek geschoold maar heeft zijn liefde voor de lichte muziek nooit verloochend. Hij excelleert in vele genres als solist, begeleider, repetitor, bandleider en arrangeur. Ook speelt hij in theatervoorstellingen. Daarnaast begeleidt hij rijp en groen zangtalent in workshops en bij audities. Het Ouderen Songfestival stond 22 jaar onder zijn leiding.
Luc deelt met Kees een grote kennis van en liefde voor het kleinkunstrepertoire. Samen maakten ze een mooie selectie uit de meer dan 3000 liedjes van Jules en de scherpe keuzes die Wim maakte om zijn publiek te behagen.
Kaarten zijn verkrijgbaar via de oranje button rechts.
ZO 22-11-2026
Aanvang: 15.00 uur
Podium De Vlam
Beukenlaan 2
Rhenen
